Har du ett företag så är chansen stor att du behöver en kundsupport. Det är verkligen en konst att få till en bra sådan. Här går vi igenom några tips på vad du kan tänka på som företagare när det gäller kundsupport.
Kundbemötande
En viktig del i en bra kundsupport är kundbemötande. Detta begrepp innefattar att vara trevlig, lyssna, ta sig tid och framför allt att lösa det problem som kunden har med produkten. Frågan är alltså hur du skapar en sådan kundsupport. Det första är att ta hjälp av experter. Det finns de som jobbar på fulltid med att skapa bra kundsupporter. Kontakta dem, fråga ut dem, anlita dem!
Arbetsmiljö för kundsupporten
Det andra är att försöka skapa en bra miljö för de som arbetar i kundsupporten. Om de är nöjda med sin arbetssituation, så är chansen större att de gör ett bättre jobb. Visa dina anställda att du är på deras sida. Vissa kunder är svårare än andra. Jobbet för kundsupporten är då att göra även dessa kunder nöjda. För det behövs det ibland stöd från chefen. Försök att skapa en arbetsmiljö för dina anställda i kundsupporten där det är möjligt för dem att ha kul!